Nuffnang..

Thursday, July 15, 2010

Apple Muslim Holiday..

Since this entry is purely for Malaysian.. I think I will talk in malay.. if you need to ask something.. please do so..

Everytime MATTA Fair @ pwtc saya tak penah miss.. at lease a few hours le.. kat situ memang ada beratus2 travel agents.. pricing yg diorang offer kadang2 memang tempting.. but then from my past experiences.. jangan terlampau berkira dengan duit sangat.. yang paling murah tak tentu bagi service yg baik.. tapi yang mahal pun tak tentu bagi service terbaik.. but then normally you get what you pay.. dont expect bayar ciput tapi nak service lima bintang.. segalanya berbalik dengan keadaan poket kita.. kalau ada duit extra.. why not bayar extra untuk service..


but then this time saya nak promote Apple Muslim Holiday.. salah satu division @ Apple Vacations and Conventions Sdn Bhd. this company mmg ada satu division khas utk cater for muslim tourists. saya bukan promote sebab ada commission ke apa.. tapi sebagai happy customer..

tak dapat dinafikan yg harga yg ditawarkan memang agak mahal.. bukan mahal sikit.. boleh beza 3-4 digit jugak le dengan travel agent yg lain.. tapi perbezaan harga ada sebabnya.. package yg diorang offer normally akan menginap di hotel bertaraf 4* atau 5*.. dan lagi satu selagi boleh dia akan menggunakan Malaysia Airlines (MH). sendiri boleh calculate kenapa ada beza harga.. normally akan ada satu orang staff drpd apple yg akan join the trip as the tour leader utk make sure everything is OK.. so kalau anything wrong during the trip.. boleh hentam tour leader..

Tour leader will represent the company dan tour guide akan guide the tour group semasa trip.. 2 orang yg berbeza.. tour guide normally local people le.. Makanan so far memang tak penah ada masalah.. saya penah pegi Japan & Korea with Apple.. dia akan provide halal food @ Halal restaurant whenever possible.. kalau tidak.. vegetarian le.. cuba try dengan company lain.. diorang akan cuba jual halal package.. but then bila kita tanya betul2.. last rupanya dia bagi pork free..

One thing saya respect pasal tour dengan Apple dia akan observe waktu sembahyang.. masa trip ke jepun.. kitorang ada berenti tepi highway.. cam area R&R le.. semayang kat pavement je.. jangan expect ada surau plak..

Whenever possible saya akan try pegi dengan Apple tapi provided dengan harga yg reasonable..

No comments: